به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، اردوی جهادی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان آباده از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ شهریورماه در روستای شورجستان به مدت یک هفته برگزار شد.

 

در این اردو تعداد ۴۰ جهادگر با بدرقه پدر شهید دانشجوی مدافع حرم حمید قاسم‌پور، عازم روستای شورجستان شدند.

 

بسیجیان دانشجو در عرصه‌های آموزشی، عمرانی و فرهنگی شرکت داشتند و پس از تقسیم کارگروه‌های مختلف و برگزاری جلسات هماهنگی وارد روستا شده و فعالیت خود را آغاز کردند.

 

برگزاری نمازهای جماعت، خواندن دعای عهد، برپایی سه‌شنبه‌های مهدوی، تهیه بسته‌های فرهنگی، اکران فیلم، برگزاری کلاس‌های احکام، مسابقات مختلف فرهنگی و مسابقه حفظ زیارت عاشورا بین دانشجویان، رنگ‌آمیزی قبور شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری یادواره شهدا از جمله اقدامات صورت گرفته در عرصه فرهنگی می‌باشد.

 

از سایر اقدامات این گروه می‌توان به خدمات عمرانی نظیر قنات‌کشی در زمین‌های کشاورزی، سیمان‌کشی و ترمیم جوی آب کشاورزان جهت تسریع در روند جریان آب و جلوگیری از نشست و هدررفت آب اشاره کرد.

 

شایان ذکر است این دانشجویان زکات علم و دانایی خود را نیز با کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در زمان کرونا پرداخت کردند و این اقدام آنها با استقبال قابل توجهی از دانش‌آموزان مواجه شد.

 

قابل ذکر است این روستا دارای یک امامزاده می‌باشد که فضای معنوی خاصی را در این اردو به ارمغان آورده بود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.