به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، گروه جهادی مدینة النبی شیراز، قریب به ۱۰ سال است که در زمینه عمرانی و سازندگی در روستاها، مناطق حاشیه‌نشین و مناطق حادثه‌خیز نقش فعال و مؤثری در بلایای طبیعی و ساخت منازل محرومین داشته‌اند.

 

سید حجت سیاسی‌نژاد، مسئول این گروه جهادی گفت: نزدیک به ۱۴ ماه است که در روستای دهک دولت‌آباد و روستاهای همجوار آن حضور فعال و فیزیکی داریم و به مردم خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

 

وی افزود: همچنین جهادگران این گروه در استان سیستان و بلوچستان نیز اقدامات جهادی انجام داده‌اند.

 

سیاسی‌نژاد در ادامه ضمن اشاره به استفاده از نیروی جوان در اقدامات جهادی، بیان کرد: اکثر جهادگرانی که در این گروه حضور دارند، جزو مجموعه خودمان می‌باشند که در گروهان‌های دانش‌آموزی، تربیتی و دانشجویی عضو هستند.

 

او یادگیری مهارت‌های مختلف را از جمله فواید اقدامات جهادی خواند و تصریح کرد: در اقداماتی که در قالب کار جهادی صورت می‌گیرد، برخی از نیازهای یک جوان نیز تأمین می‌شود؛ برای نمونه در ساخت و ساز منازل محرومین، جوانان مشغول به کار شده و همزمان کسب مهارت نیز می‌کنند.

 

سیاسی‌نژاد ادامه داد: در مراحل مربوط به دیوارچینی، گچ‌کاری و… از دانش‌آموزان و در مراحل سفت‌کاری نظیر بتن‌کاری، سقف و چیدن سقف، از جوانان استفاده می‌شود.

 

مسئول این گروه جهادی به مراحل کارهای سازندگی اشاره کرد و عنوان کرد: تمام مراحل و کارهای سازندگی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

مرحله اول: شالوده‌کنی

مرحله دوم: سقف

مرحله سوم: تکمیل منزل

 

سید حجت سیاسی‌نژاد اظهار کرد: برای هر مرحله از کار یک گروهان طراحی شده و اساتید این گروهان‌ها از اهالی روستا یا نوجوانان و جوانان گروه هستند.

 

وی ادامه داد: گروهان‌های دبستان، راهنمایی و دبیرستان که در واقع عضو قرارگاه‌های دانش‌آموزی ما هستند، تمرکز خود را روی کارهای فرهنگی گذاشته‌اند؛ و در بحث آموزش دام‌داری، اقدامات دیوارچینی، ملات و… نیز حضور دارند.

 

مسئول گروه جهادی مدینة النبی اذعان کرد: دانشجوها که سن ۱۸ الی ۳۰ سال مجموعه را تشکیل می‌دهند و نزدیک به ۱۵۰ نفر هستند نیز، در حوزه کارهای سخت‌تر مانند سقف، سرامیک‌کاری، چاه‌زنی و… ورود پیدا می‌کنند.

 

سیاسی‌نژاد افزایش رزق و روزی را از جمله فواید رسیدگی به محرومین برشمرد و به یک نمونه اشاره کرد و گفت: ما با دست خالی و بدون هیچ هزینه‌ای وارد ساخت و ساز منازل محرومین می‌شویم و با دست خالی خانه را ترک می‌کنیم و هیچ وقت هیچ هزینه‌ای جهت ساخت منازل نداشتیم؛ اما در شروع کار، خدا ما را دیده و مانند کارگر روزمزد رزق و روزی و مزد ما را داده و شروع به کار کردیم.

 

حجت سیاسی‌نژاد در خصوص بلایای طبیعی رخ داده در استان فارس بیان کرد: در استان خودمان نیز هر جا که سیل یا حادثه‌ای بوده، به مدت چند روز حضور داشتیم؛ در سیل شیراز نیز تحویل موکت یا پتو و شستشو و نظافت اکثر خانه‌های سیل‌زده را متقبل شدیم.

 

سیاسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به حضور همیشگی جهادگران در صحنه اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳، ما اولین گروه جهادی بودیم که در بوشهر به مدت ۲ هفته تأمین نیازهای معیشتی مردم را به عهده داشتیم.

 

سیاسی‌نژاد در پایان اضافه کرد: هزینه ساخت و ساز تمام منازل با کمک مردم و خیرین تأمین می‌شود.

 

شایان ذکر است این گروه جهادی در مدت ۱۲ ماه، ساخت ۸ منزل را به اتمام رسانده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.