تیم‌های بسیج پزشکی فارس به صورت مستمر در مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: گروه‌ها و تیم‌های بسیج پزشکی در محلات کمتربرخوردار حاشیه شهر شیرازبه ارائه خدمات می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان فارس، فرخ بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شیراز‌، با بیان اینکه فعالین در بسیج جامعه پزشکی فارس همانند سال پیش امسال هم یکی از وظایف ذاتی خود را محرومیت‌زدایی و ایجاد نشاط در میان اقشار مختلف مردم می‌داند، اظهار داشت: در این راستا در سال جاری و تعطیلات نوروز، گروه جهادی "یاران آخرالزمانی" و کانون بیمارستان امتیاز و فوریت‌های شهید رجایی که زیرمجموعه سازمان بسیج جامعه پزشکی استان هستند، یک تیم 17 نفره را به مناطق محروم اعزام داشتند.

به گفته وی متخصص زنان و زایمان، پزشک عمومی، متخصص داخلی، گروه دندانپزشکان، دستیار دندانپزشک، پرستار، ماما و عوامل خدمات و پشتیبانی به روستاهای کپرنشین و محروم منطقه چابهار در استان سیستان و بلوچستان اعزام و در ایام تعطیلات نوروز، خدمات درمانی خوبی را به مردم منطقه ارائه دادند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس ادامه داد: خدمات دندانپزشکی شامل معاینه، درمان و کشیدن دندان 296 مورد، ویزیت متخصص داخلی و تجویز داروی رایگان تحت نظر متخصص داخلی 473نفر، ویزیت متخصص زنان شامل معاینه، سونوگرافی و تجویز داروی رایگان 226 نفر؛ ویزیت پزشک عمومی، معاینه و تجویز داروی رایگان 191 نفر؛ تزریقات 107نفر و خدمات داروی رایگان بیش از 890 نسخه و در مجموع یک هزار و 200 بیمار در ایام تعطیلات نوروز در این منطقه محروم تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با تصریح بر اینکه این گروه جهادی ما در ماه مبارک رمضان هم بیکار ننشستند، افزود: این گروه در محلات کمتربرخوردار حاشیه شهر شیراز از جمله محلات گردخون، پودونک، سهل آباد، گل کوب، کرونی، دروازه اصفهان، و سنگ سیاه به ارائه خدمات پرداختند.

ارائه خدمات دندانپزشکی با توجه به ماه مبارک رمضان، در درمانگاه سیار دندانپزشکی شامل معاینه، درمان، ترمیم، کشیدن و عصب‌کشی از خدمات این گروه جهادی در ماه مبارک رمضان و در محلات حاشیه شهر شیراز است که بهارلویی از آن یاد کرد که 200 مورد را در بر می‌گیرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس افزود: در این دوره خدماتی بیش از 150 نفر از مردم نیازمند ارائه خدمت در این مناطق هم توسط پزشک عمومی ویزیت شدند و داروی رایگان دریافت کردند و قریب به 35 نفر هم که نیازمند ویزیت متخصص بودند، به صورت رایگان برای ادامه درمان به متخصص ارجاع شدند.

بهارلویی تصریح کرد: در کنار همه این خدمات، توزیع لوازم‌‌التحریر، بیش از 500 پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان، میوه و ماسک توسط  پزشکان و پیراپزشکان از جمله فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی فارس است که این کار همچنان ادامه دارد.

وی گفت: درمجموعه دانشگاه علوم پزشکی با همکاری خوب سپاه فجر فارس تاکنون بیش از 2 هزار و 350 بسته کمک مومنانه را میان همکاران نیازمند علوم پزشکی توزیع کنیم و تا امروز حدود 3 هزار حامی برای ایتام و محسنین از میان پزشکان و پرستاران شناسایی شده که حداقل یک سال سرپرستی این ایتام را عهده‌دار می‌شوند و این طرح هم همچنان ادامه دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس با اعلام آغاز طرح "هبه" یا "همکار برای همکار" در بسیج جامعه پزشکی فارس، تصریح کرد: این طرح از ابتدای سال 1400 با هدف به کمک به نیازمندان خدمتگذار در قشر پزشکی است که با عزت و احترام شناسایی شده و خدمات به این افراد ارائه می‌شود که کمک‌های جمع‌آوری شده در هر واحد، ترجیحا برای نیازمندان همان واحد صرف می‌شود.

بهارلویی گفت: این طرح‌ها مقطعی نبوده و در طول سال به صورت ماهاانه ادامه خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.