اسماعیل صادقیان:

سال ۹۵ برای خدمت به مردم کشورم، قِید خارج ماندن را زدم!

اسماعیل صادقیان، از کارآفرینان شهرستان گراش است که پایه‌گذار یک واحد تولید و بسته‌بندی ادویه‌جات می‌باشد. او با وجود فراهم بودن زمینه اشتغال در خارج از کشور، حضور در عرصه رونق تولید را به حضور در خارج ترجیح داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سپاه فجر استان فارس، اسماعیل صادقیان در مصاحبه با خبرنگار بسیج سازندگی به زندگی و آغاز کار خود اشاره کرد و گفت: پیش از شروع این کسب و کار در دوبی بودم و با وجود فراهم بودن شرایط جهت به دست آوردن درآمد بالا، ترجیح دادم وارد کار تولید در داخل کشور شوم و از سال ۱۳۹۵ به اتفاق مهدی وفائی‌فرد، یکی از دوستانم، کار خود را در زمینه تولید و بسته‌بندی انواع ادویه‌جات آغاز کردیم، البته از قبل با ادویه‌جات آشنایی نسبی داشتم.

 

صادقیان افزود: کار را با ۳۰۰ میلیون تومان شروع کردیم و در طول این ۵ سال بارها به صورت شخصی یا وام، تزریق سرمایه انجام داده‌ایم؛ البته برای به دست آوردن درآمد وارد این کار نشدم، بلکه به خاطر علاقه و خدمت به کشور و هموطنانم وارد این عرصه شدم.

 

این کارآفرین ادامه داد: با توجه به اینکه ادویه‌جاتی داریم که کمتر در ایران یافت می‌شود، ادویه‌جات را به بسیاری از شهرهای ایران ارسال می‌کنیم؛ شیراز، یزد، بندرعباس، کیش، قشم، میبد و… از جمله این شهرها می‌باشند.

 

وی ادامه داد: به یاری خدا کار رو به گسترش است و در صدد توسعه گستره‌ی توزیع هستیم.

 

او در ادامه به مشکل عدم حمایت از طرف ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: جهت گسترش و تثبیت این کسب و کار، از هیچ سازمان و ارگانی حمایت نشده‌ و با وام آزاد کار را توسعه داده‌ایم.

 

او در ادامه به مشکلات پیش رو اشاره کرد: مشکلات زیادی را در طول این سال‌ها پشت سرگذاشته‌ایم و اکنون تمام مجوزهای لازم را کسب کرده‌ایم. مشکلات زیاد بوده و هزینه بسیار زیادی را از جیب داده‌ایم؛ متاسفانه در استان فارس به کار تولید بها داده نمی‌شود و مشکلات زیادی سر راه تولیدکنندگان وجود دارد؛ مشکلاتی که در استان‌های دیگر یا وجود ندارد یا کمتر است.

 

صادقیان در ادامه عنوان کرد: ما برای کسب مجوزهای لازم، ۲ سال درگیر کارهای اداری شدیم و بین ادارات شهرستان و مرکز استان پاس‌کاری می‌شدیم؛ اکنون نیز انشعاب گاز و خط تلفن نداریم. شبکه گاز تا ۲۰ متری شرکت آمده، اما برای نصب علمک، امروز و فردا می‌کنند! شرکت مخابرات نیز می‌گوید توسعه شبکه برایم به صرفه نیست. شهرداری نیز خیابان منتهی به شرکت را آسفالت کرده و تنها مسیر ۲۰ متری تا شرکت را خاکی رها کرده است؛ این‌ها بخشی از مشکلات کوچکی هستند که ادارات دولتی برای حل‌شدن‌شان، امروز و فردا می‌کنند.

 

این کارآفرین وطن‌دوست تأکید کرد: تولید در جنوب کشور مهجور است؛ هم از سمت مسئولین و هم از سمت سرمایه‌گذاران.

 

اسماعیل صادقیان گفت: کارآفرینی کاری سخت، اما شیرین است و ما همه سرمایه‌گذاران را به ورود به عرصه تولید دعوت می‌کنیم، هرچند ورودِ بدون تخصص و آگاهی کافی، می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

 

اسماعیل صادقیان به مشقت‌های این راه اشاره و خاطرنشان کرد: برای ایجاد و گسترش این کار، خون دلها خورده‌ایم، ماشین، طلا و بسیاری از از خوشی‌های زندگی را از دست داده‌ایم تا این کار پابرجا بماند و اکنون تنها دلخوشی‌‌مان همین است که ۸ خانواده به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و برای خانواده لقمه حلال می‌برند.

 

وی در پایان افزود: ما جهت توسعه کسب و کار، نیاز به وام‌های کم‌بهره داریم؛ اما ارگان‌ها هیچ وام مناسبی را در اختیار ما قراره نداده‌اند؛ نهادهای زیادی هستند که برای توسعه کسب و کارها وام پرداخت می‌کنند، اما در داخل شهرستان هیچ عزمی برای جذب بودجه این نهادها وجود ندارد.

برچسب

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.