محمدجواد قربانی

تنها ارگانی که به ما کمک کرد، بسیج سازندگی بود

محمدجواد قربانی، کارآفرین موفق عرصه تزئینات و مصنوعات سنگ خرم‌بید می‌باشد که بسیج سازندگی به مصاحبه با وی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سپاه فجر استان فارس، محمدجواد قربانی در این مصاحبه می‌گوید: سال ۹۲ به همراه میثم جعفری و محمود رشیدی، ۲ تن از دوستان قدیمی‌ام به دنبال ایجاد یک کسب و کار مرتبط با لوله‌کشی و لوله پلی‌اتیلن در اصفهان بودیم که به صورت بسیار اتفاقی سر از یک کارخانه سنگ درآوردیم و به فکر ایجاد یک کسب و کار در زمینه سنگ افتادیم؛ چراکه شهرستان نیز ظرفیت این اشتغال را داشت و ما نیز به این کار علاقه داشتیم.

 

وی در ادامه به سختی‌های شروع کار اشاره و تصریح کرد: در ابتدا مکانی جهت ایجاد اشتغال نداشتیم و فضای بسیار کوچکی را برای آغاز کار انتخاب کردیم. همچنین هر کدام از ما ۳ نفر، ۳ میلیون تومان را روی هم گذاشته و کار فرآوری سنگ را آغاز کردیم.

 

قربانی یادآور شد: از درآمد اولیه تمام بدهی‌مان را پرداخت کرده و با درآمد حاصل از فروش سنگ‌‌های بعدی، یک زمین ۲ هزار متری خریداری کرده و کسب و کارمان را توسعه و گسترش دادیم.

 

قربانی به نحوه تهیه سنگ‌های مورد نیاز این کار اشاره و اذعان کرد: سنگ مورد استفاده این کار را به ۲ صورت می‌توان تهیه کرد: اولین راه این است که سنگ خام را مستقیماً از معدن خریداری کرده و خودمان فرآوری کنیم که این روش سود بیشتری به همراه دارد و دومین راه نیز این است که سنگ فرآوری شده را تهیه کرده که در این صورت با وجود دلالان و واسطه‌ها، سود کمتری به دست می‌آید و ما به دلیل توانایی فرآوری سنگ‌ها، از روش اول پیش می‌رویم.

 

وی ادامه داد: ما سنگ خام را مستقیم از معدن خریداری و سپس فرآوری و تزئینات را روی آن انجام داده و جهت کار در نمای ساختمان به فروش می‌گذاریم.

 

این کارآفرین خرم‌بیدی عنوان کرد: بازار سنگ از تیر و مرداد ماه شروع می‌شود و تا پیش از شروع فصل سرما ادامه دارد؛ همچنین میزان فروش ما، به میزان سفارش مشتری بستگی دارد که تاکنون فروش خوبی داشته‌ایم.

 

قربانی ضمن اشاره به کمک بسیج سازندگی تأکید کرد: تنها ارگانی که توانست کمی به ما کمک کند، بسیج سازندگی بود و از سمت هیچ ارگان دیگری حمایت نشده و نمی‌شویم.

 

او ادامه داد: حمایت بسیج سازندگی تنها مالی نبود و ما توانستیم با کمک این سازمان، محصولات خود را در نمایشگاه تهران در معرض دید عموم قرار دهیم.

 

وی در خصوص وضع موجود توضیح داد: حدود ۱ سال پیش، ما ۳ نفر، کارمان را از یکدیگر جدا کرده و اکنون هر کدام به صورت حرفه‌ای کار را ادامه می‌دهیم.

 

محمدجواد قربانی تنها مانع این مسیر را دولت خواند و افزود: ادارات دولتی نه تنها کمک نمی‌کردند، بلکه مانع‌زایی هم می‌کردند! و بیشترِ گلایه بنده از ادارات دولتی است.

 

قربانی در ادامه از بسیج سازندگی به دلیل کیفیت خوب وام‌دهی تشکر کرد و گفت: برای دریافت وام بسیج سازندگی بر خلاف سایر ادارات، زمان بسیار کمتری صرف شد و این نقطه مثبت بسیج سازندگی می‌باشد.

 

محمدجواد قربانی، کارآفرین عرصه مصنوعات سنگ در پایان از همسر خود تشکر کرد و گفت: در این راه، همسرم مشوقم بوده و هست و اگر ایرادی در کار داشته باشیم، او با بیان این ایراد، باعث پیشرفت کار ما می‌شود.

برچسب

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.