اسماعیل قزل‌سفلی:

فرآیندهای طولانی اداری مانع اصلی اقتصاد مقاومتی

شورای اقتصاد مقاومتی استان فارس با بررسی مشکلات ۵۵ طرح اقتصادی و تولیدی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، شورای اقتصاد مقاومتی استان فارس با حضور سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و تعدادی از دستگاه‌های مرتبط دولتی برگزار شد.

 

دستور کار نخست این شورا، بررسی و رفع مشکلات پروژه مزرعه مرغ مادر بود که بر اساس مباحث مطرح شده یکی از پروژه‌های ضروری در استان فارس است؛ چراکه در حال حاضر استان تنها ۱۵ درصد نیاز خود به مرغ مادر را تأمین می‌کند و اگر این پروژه‌ها به مدار تولید برسد، نیاز بیشتری از استان تأمین می‌شود.

 

در این مورد سرمایه‌گذار مربوطه به بیان مشکلات خود پرداخت که از جمله آنها ایجاد اشکال از سوی مردم محلی و بروکراسی اداری بود.

 

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این باره اظهار داشت: اگر لازم باشد، شورای تأمین را برای امنیت واحدهای تولیدی در محل برگزار می‌کنم، زیرا باید از تولیدکننده حمایت کرد.

 

وی درباره مشکلات ایجاد شده توسط مردم محلی نیز تصریح کرد: رسیدگی به مردم منطقه و برخورداری آنها از رفاه، معیشت و امکانات کمک می‌کند تا مردم نیز با سرمایه‌گذار همراهی کنند.

 

استاندار فارس بیان کرد: ۷۰ الی ۸۰ درصد مرغ از خارج استان تأمین می‌شود که تعریف و حمایت از پروژه‌های مرغ مادر هم نیاز به مرغ را تأمین و هم برای مردم اشتغال ایجاد می‌کند.

 

سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز در این باره اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و تعریف پیوست فرهنگی برای طرح‌های اقتصادی لازم است و باید نقش سرمایه‌گذار در تولید و اشتغال به خوبی برای مردم تبیین شود.

 

وی افزود: همچنین باید مسئولان نگاه مدیریت ارشد استان را برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری داشته باشند.

 

اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در این باره گفت: فرایندهای اداری در زمینه تولید به ویژه در بحث مجوزات طولانی است و تولیدکننده درگیر فرایند و بوروکراسی می‌شود.

 

وی ضمانت‌های بانکی به ویژه در کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را مشکل دیگری در این باره عنوان و بیان کرد: باید در استان این کمک به واحدهای تولیدی به ویژه کارآفرینان بشود تا مشکلاتشان در زمینه بانک و تسهیلات برطرف گردد.

 

دستور کار دوم این جلسه، بررسی یک واحد کنستانتره انگور در شهرستان کوار بود که در این باره طمراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: رتبه اول تولید انگور را داریم، اما هیچ واحد صنایع تبدیلی به آن شکل نداریم و این واحد می‌تواند نقطه قوتی برای استان در این زمینه باشد.

 

مشکل این واحد تسهیلات بانکی بود که با رایزنی و صحبت در جلسه بنا شد که مشکل تسهیلات آن با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برطرف شود.

 

دستور سوم جلسه، بررسی وضعیت پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی سال گذشته بود که ۳۷ پروژه مربوط به جهش تولید در سطح استان بود که برخی کامل شده و برخی از مهم‌ترین‌های آنها که هنوز کامل نشده، عبارتند از ساختمان سد هایق فیروزآباد، بیمارستان رستم، برج پردیس شرکت‌های دانش بنیان استان فارس، احداث شرکت کاغذ زاگرس، کربنات سدیم کاوه.

 

ایمانیه پس از بررسی این طرح‌ها اعلام کرد که هیچ طرحی نباید تعطیل باشد و کار باید شروع شود و متناسب با شرایط هر طرح مشکلات اعتباری یا معارض آن باید حل شود.

 

وی همچنین عنوان کرد: جلسه آینده به بررسی طرح‌های سال ۱۴۰۰ پرداخته می‌شود و در صورتی که منع قانونی وجود نداشته باشد، این آمادگی جهت تعریف و فراهم کردن مقدمات طرح‌های سال ۱۴۰۱ نیز در سطح استان وجود دارد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.