رئیس بسیج سازندگی فارس:

اقدامات مسئولان باید در زندگی مردم ملموس باشد

بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان فارس توسط قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: گزارش عملکرد مسئولان توسط رسانه‌ها باید از زبان مردم منعکس شود و مردم نتایج حاصل از این اقدامات و کاهش فشار معیشتی را در زندگی خود به عینه لمس کنند.

 

اسماعیل قزل‌سفلی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان فارس اظهار کرد: مردم، بسیاری از گزارش‌های مربوط به اقدامات مسئولین که توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود را در زندگی خود لمس نکرده‌اند و این اقدامات در زندگی مردم تأثیر چندانی نداشته است.

 

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به ارزیابی نتایج حاصل از اقدامات مسئولین از دیدگاه مردم بپردازند. اگر اقدامات انجام شده توسط مسئولین در زندگی مردم تأثیری نداشته باشد، قطعاً فاصله بین مردم و مسئولین بیشتر می‌شود.

 

قزل‌سفلی تصریح کرد: در صورتی عملکرد مسئولان قابلیت انتشار در رسانه‌ها را دارد که منجر به گره‌گشایی در کار و زندگی مردم شده باشد.

 

وی بیان کرد: امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و فناوری در حوزه رسانه هستیم و در این حوزه از ظرفیت‌های مختلفی بهره می‌بریم. با توجه به فضای جدیدی که در حوزه اطلاع‌رسانی شکل گرفته و با به وجود آمدن رسانه‌های برخط نیاز است که تبیین نقش رسانه‌ها بر مشارکت‌های سیاسی و روابط بین‌المللی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی با اعتقاد به اینکه خبرگزاری مرجع تخصصی تولید خبر است، گفت: خبرگزاری‌های مهم جهان مانند فرانس پرس، آسوشیتدپرس و رویترز روزانه با تولید بیش از ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون کلمه خبر متنی، سلطه رسانه‌ای در دنیا را در اختیار دارند. 

 

قزل‌سلفی افزود: در حال حاضر اکثر خبرگزاری‌های مهم در جهان به وسیله صهیونیست‌ها اداره می‌شوند؛ این خبرگزاری‌ها به راحتی از ظرفیت‌های مختلف رسانه به نفع خودشان استفاده می‌کنند که نمونه جدید آن در مذاکرات وین بود. 

 

وی اظهار داشت: بدون شک رسانه‌های معاند از ظرفیت و تکنیک‌های مختلف رسانه جهت پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند، البته خبرگزاری‌های داخلی و رسمی کشور منشأ اخباری هستند که این رسانه‌ها در رابطه با ایران منتشر می‌کنند؛ بنابراین نقش خبرگزاری‌های داخلی به عنوان تولیدکننده اخبار بسیار مهم و با اهمیت است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس عنوان داشت: مجموعه خبرگزاری ایرنا که بزرگترین و قدیمی‌ترین خبرگزاری کشور محسوب می‌شود، رسالت مهمی در حوزه امیدآفرینی دارد. هرچند مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و از لحاظ معیشت به معنای واقعی در مضیقه هستند اما رسالت رسانه صرفاً پرداختن به این مشکلات و کمبودها نیست؛ بلکه رسانه‌ها باید ظرفیت‌ها و عملکردهای خوب را نیز در کنار این کمبودها منعکس کنند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: سازمان بسیج سازندگی که در حوزه محرومیت‌زدایی مشغول به فعالیت است، بر مشکلات معیشت مردم در زمینه اشتغال، مسکن و درآمدزایی واقف است؛ اما من معتقد هستم که باید نیمه پُر لیوان را هم ببینیم و نقش رسانه در ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه را فراموش نکنیم.

 

وی پیشنهاد داد: البته همان‌طور که گفتم رسانه‌ها افزون بر انتشار گزارش عملکرد مسئولین، باید به مسئولیت اجتماعی خود نیز عمل کنند و نظر مردم را هم در رابطه با نتایج حاصل از اقدامات انجام شده انعکاس دهند. در حقیقت انعکاس مشکلات مردم‌ توسط رسانه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

قزل‌سلفی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، رسانه مردم و صدای مردم است، گفت: رسانه نباید تک بُعدی باشد، بلکه باید به همه مسائل و ابعاد زندگی مردم توجه کند. رسانه‌ای موفق است که مسئله‌محور باشد و با رویکرد مسئله‌محوری فعالیت کند.

 

وی افزود: مسئله‌محوری از دل مأموریت‌محوری بیرون می‌آید. رسانه‌ها باید در بزنگاه‌ها حضور فعال داشته باشند و به مسائل و مشکلات مهم مردم بپردازند؛ چراکه پرداختن به این مسائل، اولویت ذهنی برای مسئولان ایجاد می‌کند.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس، بیان داشت: رسانه می‌بایست اولویت ذهنی برای مسئولان ایجاد کند. صدای مردم بودن، مطالبه‌گری و اولویت ذهنی ایجاد کردن در کنار آموزش و اطلاع‌رسانی که جزو کارکرد اصلی رسانه است، می‌تواند موجب ارتقای جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب شود. در واقع رسانه بایستی یاریگر مسئولین باشد و در عین حال به پشتیبانی از مردم بپردازد.

 

وی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی فارس در طول یک سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفت تا جایگاهش را در حوزه رسانه ارتقا دهد.

 

وی ادامه داد: همچنین ما مدیریت جدیدی را جهت پیشبرد فعالیت‌هایمان در حوزه فرهنگ و رسانه ایجاد کرده و در این حوزه از ظرفیت افراد توانمندی بهره گرفته‌ و حتی بودجه‌ای را به این کار اختصاص داده‌ایم.

 

قزل‌سلفی عنوان کرد: ما با انبوهی از ظرفیت‌ گروه‌های جهادی که امروز به عنوان پرچمدار بسیاری از حرکت‌ها به شمار می‌روند و به عنوان یک بِرند در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند، مواجه هستیم‌ که می‌توانیم از این ظرفیت عظیم جهت ارتقاء جایگاه‌مان در عرصه اطلاع‌رسانی و امور فرهنگی بهره ببریم.

 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه کرده‌اند که کار اطلاع‌رسانی را به شیوه‌ای هنرمندانه دنبال کنید تا مردم تا عمق جانشان قبول کنند؛ لذا ما در سازمان بسیج سازندگی استان فارس در حال پیگیری اقداماتی به منظور تحقق این رویکرد هستیم. در حال حاضر راه اندازی یک سایت جامع در قالب یک پورتال سازمانی با هدف اطلاع رسانی و انعکاس ظرفیت گروه‌های جهادی و اقدامات قابل توجهی که توسط این گروه‌ها انجام می شود، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما به شمار می‌رود.

 

قزل‌سلفی بیان کرد: ما بایستی برای هر گروه جهادی یک عنصر رسانه تعریف و تربیت کنیم و خبرگزاری‌ها می‌توانند کمک شایانی به پیشبرد اهداف ما در این زمینه کنند. آشنایی با ابراز رسانه و شیوه نگاشتن خبر، از مهم‌ترین نیازمندی‌های گروه‌های جهادی در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود.

 

وی یادآوری کرد: تاکنون با ۶ مجموعه فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای تحت عنوان «روایت جهاد» را به منظور افزایش تولیدات هنری منعقد کرده‌ایم‌ و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است؛ اما نیاز است در حوزه تولیدات رسانه‌ای نیز فعالیت‌های قابل توجهی صورت بگیرد و در ابتدا یک سایت مرجع استانی برای دیده شدن اقدامات خوب گروه‌های جهادی راه‌اندازی شود.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس در پایان عنوان داشت: راه‌اندازی شورای اطلاع‌رسانی و برگزاری جلسات این شورا به صورت مستمر و انتشار یک نشریه مکتوب تحت عنوان «منهای نفت» از مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان در حوزه اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود و ما آمادگی داریم که در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه و چندجانبه با خبرگزاری‌ها این فعالیت‌ها را در مسیر آموزش، ظرفیت‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترش دهیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.