رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در دیدار با استاندار فارس:

کمک به مردمی سازی رویکردهای دولت در حوزه محرومیت زدایی را تکلیف خود می دانیم

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به همراه قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با دکتر ایمانیه استاندار فارس دیدار کردند و به مهمترین برنامه ها در حوزه محرومیت زدایی پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجراستان فارس، سردار زهرایی در این دیدار روحیه جهادی و تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی را یک اقدام اثر گذار از طرف استاندار فارس خواند و آن را قابل تقدیر دانست و گفت: تمام تلاشمان بر این است که کمک کننده به تمام دولت ها باشیم ما متولی امور و برنامه های عمرانی و محرومیت زدایی نیستیم ولی به کمک به دولت را تکلیف خود می دانیم.

وی با اشاره به چگونگی تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: ماهانه جلساتی با حضور مسئولین کشوری برگزار می شود تا کار مشترک بین نهادی انجام  شود و خدمات رسانی به مناطق محروم در سریع ترین زمان ممکن انجام گردد.

 خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز حمایت های خوبی در راستای محرومیت زدایی انجام می دهد و اعتبارات در این زمینه را افزایش داده اند.

جهاد فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به مهمترین برنامه های کاری در این زمینه گفت: ابتدا ممهترین مساله ای که بدان پرداخته ایم رفع معضل آب آشامیدنی روستایی است و اعتبارات خوبی تامین شده  و قرار است طی ۳ سال ۷ هزار روستای کشور که ۳۷۲ روستای آن مربوط به استان فارس می باشد مشکل آب آشامیدنی آنها رفع شود.


وی دومین اولویت کاری در حوزه سازندگی را  مساله و موضوع آب کشاورزی عنوان کرد و گفت: در این راستا طرحی به نام آبخیز تا جالیز اجرایی شده اعتبارات بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است و احیا قنات ها، کانال کشی، استخر ذخیر بندی و ... را شامل می شود.


حاشیه نشینی موضوع بعدی است که برای مرحله اول ۶۰ محله هدف در کشور در نظر گرفته شده که سهم استان فارس ۱ محله در شهر شیراز می باشد و امیدواریم که در طرح سه ساله ۳۵۰ محله مورد پوشش قرار بگیرد و در ۱۲ مولفه مختلف اجتماعی و عمرانی خدمات رسانی شود.

سردار زهرایی ۲۵ هزار کیلومتر راه روستایی را از دیگر برنامه های کاری سازمان خواند و اظهار داشت: دلیل اینکه به دنبال تجهیز و پشتیبانی ماشین آلاتی و مهندسی گروه های جهادی هستیم اجرای هرچه سریعتر این پروژه ها است و هر استانی که اعلام امادگی نماید مطمئنا می تواند از این فرصت ها استفاده بیشتری نماید.  

جهاد فارس


این مقام مسئول با بیان اینکه، بسیج سازندگی مسئولیت ساخت یک میلیون مسکن در طرح جهش مسکن را بر عهده گرفته، گفت: در شهر های جدید، در محلات حاشیه ای شهری  و در روستاها خدمات ساخت مسکن انجام خواهد شد.

ما در این پروژه ها به دنبال دو مساله هستیم یکی زمان و تسریع در کارها و دیگری صرفه جویی اقتصادی که میتواند کمک شایانی به دولت باشد و این بدان معنی است که بسیج سازندگی به دنبال سود نیست و تمام تلاشش را میکند تا پروژه ها را زودتر از موعد مقرر به پایان برساند.


وی دیگر خدمت بسیج سازندگی را در حوزه اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: به دنبال آن هستیم عارضه یابی و پایش و تسهیل گری هزار واحد صنعتی کوچک را در راستای بهبود وصعیت تولید انجام دهیم.


رئیس سازمان بسیج سارندگی کشور یکی دیگر از برنامه های مهم را مربوط به صندوق های قرض الحسنه خواند و گفت: ۲۷ هزار صندوق قرص الحسنه در کشور راه اندازی شده است که  ۱۷۰۰ مورد آن در استان فارس می باشد و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ عضو دارند که تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال زایی و بهبود وضعیت درآمدی خانواده ها می شود.

مجموع این صندوق ها بیش از ۴ میلیارد تومان گردش مالی داشته اند و امیدواریم با حمایت دولت میزان خدمات رسانی آنها افزایش یابد.


وی در پایان گفت: در سال جاری ایجاد ۵۰ هزار پنل خوردشیدی خانگی با پرداخت تسهیلات را در دستور کار داریم که ۲ هزار پنل خورشیدی سهم استان فارس است این پنل ها در فضای ۵۳ متری نصب می شود و در روستاها و محله های حاشیه های شهری اجرا خواهد شد.

جهاد فارس

 

استاندار فارس: محله های حاشیه ای شیراز نیازمند حمایت بیشتری هستند


دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این نشست صمیمی بیان داشت: خوشحالیم به وجود بسیجیان و گروه های جهادی که هر جا لازم باشد با روحیه جهادی ورود میکنند و مساله را حل می نمایند. اگر این تلاش ها به گونه ای صورت بگیرد که باعث جلوگیری از مساله مهاجرت از روستا به شهر  شود؛ بزرگترین خدمت را به استان فارس کرده ایم. انتظار ما نیز بر همین است بسیج سازندگی و گروههای جهادی به سه مساله مهم مسکن، آبرسانی به روستاها، بهبود راه روستایی و عشایری و به مساله کار و اشتغال در روستاها بپردازد که الحمدالله این مهم بصورت هدفمند در حال انجام است.

جهاد فارس


دکتر ایمانیه با اشاره به وسعت زیاد استان فارس گفت: فارس ۷ درصد از وسعت سرزمین ایران اسلامی را در برگرفته و ۶درصد جمعیت کشور را دارد که در این بین ۲۲۰۰ روستا ۹۵ بخش و ۱۲۶ شهر دارد لذا استان پهناوری است و انتطار حمایت و توجه ویژه تری از طرف سازمان بسیج سازندگی کشور داریم ما نیز با همکاری ادارات وسازمان و اختصاص بودجه های دولتی و بهره گیری از  سایر ظرفیت ها وارد میدان خواهیم شد و در کنار هم هستیم تا کارها در حوزه محرومیت زدایی شتاب بگیرد.

استاندار فارس، حاشیه نشینی را یکی از مهمترین معضلات شهر شیراز خواند و گفت: در مقایسه با بسیاری از مراکز استان ها می بینیم که شهر شیراز در این زمینه مشکلات بیشتری دارد لذا انتطار داریم که سهمیه بیشتری در بحث رفع مشکلات حاشیه نشینی به شهر شیراز اختصاص پیدا کند.

پوشش رسانه ای دیگر خبرگزاری ها:

➖ خبرگزاری فارس:
https://www.farsnews.ir/fars/news/14010310001015/
➖ خبرگزاری ایرنا:
https://www.irna.ir/news/84773774
➖ خبرگزاری بسیج:
https://basijnews.ir/fa/news/9436444
➖ خبرگزاری ایکنا:
https://fars.iqna.ir/fa/news/4061149
➖ خبرگزاری مهر:
https://www.mehrnews.com/news/5504058/
➖ سایت خبری آینه فارس:
https://ayenefars.ir/?p=34254
➖ سایت خبری تحلیلی حافظ خبر:
https://www.hafezkhabar.ir/news/25585/

برچسب

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.