اسماعیل قزل‌سفلی:

امروز بهترین میدان حرف زدن با مردم، خدمت به مردم است/ ما همچنان به روایت‌های آوینی‌وار نیازمندیم

رزمایش مشترک جهادگران و فعالین فضای مجازی به صورت مجازی در روبیکا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، اسماعیل قزل‌سفلی در رزمایش مشترک جهادگران و فعالین فضای مجازی که به صورت مجازی در روبیکا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، ۱۵ هزار شهید ولایتمدار استان فارس و خصوصاً شهید عبدالله اسکندری گفت: سخن پسر ناریه در سریال مختار، هنگام مخالفت مادرش با قیام مختار، جمله‌ای تاریخی است و حضور و نقش‌آفرینی ما در جبهه جهاد تبیین را مشخص می‌کند: ای کاش مادرم می‌دانست امروز در کجای تاریخ ایستاده است؛ برادران و خواهران، امروز در این جبهه تقابل و نبرد حق علیه باطل، باید ببینیم کجای این جبهه ایستاده‌ایم؟ دشمن به دنبال هویت‌زدایی، ایجاد شک و شبهه و فاصله بین تاریخ پرشکوه انقلاب و جوانان، شکاف بین امامت و امت، بیان روایت‌های جعلی به منظور کاهش شکوه انقلاب است.

 

وی ادامه داد: امروز راهبرد دشمن حمله به فضای فکری جوانان و تسخیر قلب و ذهن آنهاست؛ چراکه دشمن در عرصه فیزیکی کاملاً شکست خورده. دشمن با این کار، قصد مختل کردن فکر جوان و سردرگمی او را دارد و می‌خواهد فضایل اخلاقی را قبح‌زدایی کند و رفاه‌طلبی را جایگزین شهادت‌طلبی کند. حال در این میدان، نقش ما چیست و چه باید کرد؟ اول اینکه بایستی بدانیم فضای مجازی سرزمین جنگ جدید است و مسیر را تشخیص دهیم. شناخت دشمن و جبهه‌های ایجاد شده را خوب بشناسیم، امروز دشمن با انتشار اطلاعات جعلی و غلط در فضای مجازی به دنبال ناامید کردن، دلسرد کردن و افسرده کردن جوانان ماست. برای این کار بایستی دو مولفه مهم را در ذهن داشته باشیم:

۱_ دانایی؛ دانایی یعنی شناخت کاملی از مسیر داشته باشیم و عرصه، دشمن و توانمندی‌های خودمان را خوب بشناسیم.

۲_ توانایی؛ یعنی مهارت پیدا کنیم و کار با ابزار را یاد بگیریم. امروز بایستی متناسب با سرزمین جنگ جدید و چیزی که دشمن طراحی کرده، بایستی آرایش بگیریم. امروز جهادگران ما بایستی آرایش جنگی بگیرند و اگر اختلافی وجود دارد، آنرا کنار بگذارند. به دوستان انقلاب اضافه کنیم و سلیقه های مختلف را در کنار یکدیگر جمع کنیم. لشگرآرایی کنیم و به کمیت مدافعان انقلاب، در عین داشتن کیفیت اضافه کنیم؛ به گونه‌ای که بتونیم به جای پدافند، آفند کنیم؛ آفند به تاکتیک‌ها و فکر دشمن، به گونه‌ای که نگذاریم آرامش داشته باشند.

 

قزل‌سفلی تصریح کرد: در صورتی می‌توانیم نقش خود در جهاد تبیین را خوب ایفا کنیم که به چارچوب‌های فکری دشمن حمله کنیم، چارچوب های فکری دشمن سست و به مثابه خانه‌های عنکبوت در مقابل چهارچوب‌های فکری ما که برگرفته از حقانیت اسلام و قرآن است که کاملاً محکم است. امروز جریان جهادی پر از خبرهای خوب است و باید به این خبرهای خوب، خوب بپردازیم.

 

مسئول بسیج سازندگی استان فارس بیان داشت: برادران و خواهران گرامی شما در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب، پرچمدار و پیشگام بودید؛ کمک‌های مؤمنانه شما و حضور میدانی جهادگران در لبیک به فرمان امام خامنه ای عزیز، فضا را به گونه‌ای پیش برد که آلام مردم، در این شرایط سخت کرونایی را کاهش داد. امروز در صحنه کمک به مردم در حوادث و بلایای طبیعی، گروه‌های جهادی پیش از همه گروه‌ها در صحنه حاضر شدند و حضور جهادگران در سیل‌های اخیر نیز به همین صورت بوده است. همچنین امروز جهادگران، پرچمدار مسائل تخصصی مانند جهاد آبرسانی به روستاهای استان فارس بوده‌اند و جهادگران در عرصه‌های اقتصادی و اشتغالزایی در صحنه تلاش می‌کنند با ایجاد فرصت‌های شغلی کوچک و محلی، به گونه‌ای عمل کنند که مردم در روستاها و در مناطق کم‌برخوردار بتوانند روی پای خودشان بایستند و توانند شوندکه بتوانند معیشت خود را بهبود ببخشند.

 

او یادآور شد: حضور گروه‌های جهادی در عرصه سلامت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و توانمندی مردم نیز از سایر اقدامات صورت گرفته است؛ چراکه باور ما بر این است که تولیدکننده، تعمیق دهنده و توسعه‌دهنده امنیت، خود مردم‌اند. ما امروز بیش از گذشته بایستی در کنار مردم باشیم؛ مردمی که امروز در عصر اطلاعات به تمام ظرفیت‌های خبری دسترسی دارند، امروز بایستی بخشی از فکر و ذهن مردم را ما با اخبار و روایت‌هایی خوب پر کنیم، منتها باید زمان‌شناس باشیم.

 

قزل‌سفلی اذعان داشت: در جنگ روایت‌ها، فردی برنده است که بتواند اولین ضربه را بزند. امروز بایستی خودمان را به سلاح ایمان، اخلاص، علم و تفکر مجهز کنیم. امروز در برابر شعله‌های دشمن نباید بی‌تفاوت باشیم؛ دشمن در حال هویت‌زدایی از جوانان ماست و ما بایستی شبهات و پاسخ آنها را پیدا کنیم و خوب انتشار دهیم. امروز جهادگران در حوزه احداث مسکن ولی نعمتان انقلاب و افراد نیازمند و کم‌برخوردار، در جای‌جای استان فارس وارد صحنه شدند.

 

اسماعیل قزل‌سفلی افزود: حضور میدانی و مؤثر مجموعه‌های امدادی و حتی مسئولین و جهادگران انقلابی، فرصت را از دشمن گرفت ما هم ید خودمان را آماده کنیم و رصدی قوی از وضعیت کشور داشته باشیم و تلاش کنیم در جهاد حرف زدن با مردم، از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

وی تأکید کرد: امروز اگر در حوزه علم و تولید علم، رتبه کمتر از ۱۵ در منطقه را داریم، امروز اگر کشور ما در حوزه هسته‌ای جزو ۸ کشور هسته‌ای دنیا است و جزء ۱۱ کشور دارای علم فضایی در جهان است، امروز سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر دنیا است، امروز اگر ما رتبه دوازدهم را در طراحی و ساخت ماهواره داریم و تمام پیشرفت‌های کشور در تمام حوزه‌ها را باید خوب ببینیم. در کتاب صعود چهل ساله نیز آمار و اطلاعات فراوانی را می‌توانیم پیدا کنیم که از زبان دیگران برای پیشرفت‌های ایران گفته شده. ما امروز رتبه سوم در زمینه پیوند سلول‌های بنیادی، رتبه دوم توانمندی‌های فناوری‌های پهپاد برای رادارگریزی، رتبه ششم تولیدکننده زیردریایی، رتبه چهارم در تولید داروهای بیولوژیک، رتبه دهم در فناوری زر را داریم و اگر بخواهیم با سایر کشورها مقایسه کوتاهی انجام دهیم، متوجه فاصله بین این پیشرفت‌ها می‌شویم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در سخنان پایانی خود با استناد به ورود جوانان به عرصه‌های مختلف و نقش‌آفرینی آنان در این عرصه‌ها اضافه کرد: ضمن شناخت صحیح و درست صحنه، بایستی به موقع عمل کنید و خبر خوب را باید به موقع روایت کنید؛ ما هنوز به روایت‌های آوینی‌وار نیاز داریم و نباید به آنچه گفته می‌شود، اکتفا کنیم، بلکه باید آنرا تکرار کنیم؛ خبرهای خوب را بایستی مکرراً انتشار دهیم. باید تلاش کنیم وارد مسائلی شویم که نیاز مردم است و کارهای خوب این حوزه را خوب روایت کنیم. ما به تربیت عناصر رسانه‌ای در دل گروه‌های جهادی نیاز داریم. دانایی در توانایی در جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها می‌تواند ما را موفق کند. دشمن کارش دشمنی است و هیچ وقت تمامی ندارد. چیزی که دشمن از آن می‌ترسد، قدرت علم و ایمان جوانان ماست؛ بنابراین تلاش کنیم برای دفاع از انقلاب هر جایی که هستیم و به هر کاری که می‌پردازیم، به اندازه خودمان از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

 

امروز یکی از مشکلات مهم این است که دشمن به قدری صحنه‌ها را درگیر کرده که بعضاً فرصتی برای شنیدن سخن حق فراهم نمی‌شود. امروز بهترین میدان حرف زدن با مردم، خدمت به مردم است، وقتی خدمت به مردم انجام می‌شود، مردم نیز راحت حرف ما را گوش می‌دهند، بنابراین باید خودمان را تکثیر کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.