سردار زهرایی در رزمایش جهاد دامپزشکی استان فارس مطرح کرد:

رزمایش‌های تخصصی جهادگران با ارائه خدمات هدفمند به محرومین عملیاتی خواهد شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از آغاز رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی به میزبانی استان فارس خبر داد و گفت: رزمایش‌های تخصصی به صورت مسأله‌محور و هدفمند با مشارکت گروه‌های جهادی قشرهای مختلف بسیج اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سازندگی استان فارس، سردار زهرایی در رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی استان فارس بیان داشت: استان فارس به عنوان استان‌محوری و نمونه، همواره پای کار هستند و در رزمایش‌های مختلف پیش‌قدم بوده‌اند و در آینده نیز رزمایش‌های تخصصی دیگری با هدف امیدآفرینی و ارائه خدمات تخصصی به مناطق محروم اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار گروه جهادی به استعداد ۹۰۰ هزار جهادگر در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: مردم در انتظار خدمات شفاف و تخصصی هستند؛ لذا حرکت‌های جهادی با وجود شوراها و مجامع جهادی که از طریق انتخابات در سراسر کشور انتخاب شد، باعث ایجاد کار محتواسازی و اندیشه‌ورزی شد. این ۵۴۳ شورای جهادی و مجمع جهادی کشور در واقع بستر کار جهادی را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: این تولید محتوا و کار تخصصی باید توسط قرارگاه‌های عملیاتی و در یک کار مشترک و با هدف انجام شود که به دنبال هزار قرارگاه عملیاتی در سطح کشور هستیم و تا کنون ۱۶۵ قرارگاه شکل گرفته است و رزمایش‌های مختلفی طرح‌ریزی می‌شود تا این حرکت هم تقویت شود و هم بتوان گسترش داد.

‌

سردار زهرایی با بیان اینکه بهار خدمت و رزمایش جهادگران فاطمی نمونه‌ای از رزمایش‌هایی است که در طول سال جاری اجرا شده، گفت: اقشار تخصصی بسیج نیز باید رزمایش‌های تخصصی را انجام دهند و اولین رزمایش تخصصی با سازمان فضای مجازی و بسیج رسانه انجام شد و استان تهران میزبان شد و با حضور ۱۰ هزار نفر این حرکت جهادی را انجام دادند و دومین جهاد تخصصی به میزبانی استان فارس تحت عنوان رزمایش جهاد دامپزشکی به مدت ۳ روز با حضور ۶۲۵ جهادگر در قالب ۱۲۵ تیم و گروه جهادی انجام خواهد شد.

وی خطاب به گروه‌های جهادی شرکت‌کننده در این رزمایش گفت: خدمت تخصصی را به محرومین و مستضعفان ولی نعمتان انقلاب ارائه دهید و یکی از ذخایر انقلاب همین عشایر عزیز هستند و به خاطر شرایط زندگی شاید از زیرساخت‌های لازم و خوبی برخوردار نباشند؛ لذا خدمت به این قشر انقلابی و بابصیرت را وظیفه خود بدانید و امیدواریم این حرکت جهادی برکتی شود که بتوانیم به تمامی قشرهای مختلف خدمات مختلفی ارائه کنیم.

خدمت تخصصی به عشایر لازم و ضروری است

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس بیان داشت: استان فارس در سطح ملی به عنوان نمونه این کار جهادی را انجام و میزبان می‌باشد و علاوه بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی داخل استان، از دیگر استان‌های کشور نیز در این رزمایش مشارکت دارد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه این رزمایش تخصصی به نا‌م مبارک شهید مدافع حرم اسکندری و با شعار «خدمت بی‌منت در کنار عشایر» آغاز خواهد شد، افزود: استان فارس در سال قبل نیز طرح جهاد خدمت‌رسانی را به جامعه عشایری ارائه کرده و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دام واکسیناسیون انجام شده و دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای، سمپاشی اماکن دام، ویزیت دام و طیور و… انجام دادند و در رزمایش پیش‌رو نیز خدمات مختلفی ارائه خواهند کرد. عشایر مبین تاریخ و فرهنگ کشور است و خدمت‌رسانی به این قشر شریف و تولید‌کننده لازم و ضرروی است و یک اقدام و کار مقدسی است.

راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی در سطح دامپزشکی کشور

دکتر آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی استان فارس بیان داشت: در سازمان دامپزشکی زیر مجموعه‌ای تحت عنوان جهاد دامپزشکی و قرارگاه محرومیت‌زدایی ایجاد شده و با شناسایی و سازمان دهی و سامان‌دهی نیروهای تخصصی جهادی در این زمینه به دنبال خدمت‌رسانی در سراسر کشور هستند که تمرکز به روستاها و مناطق عشایری دارند.

‌

وی ادامه داد : فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی باید به حدی تقویت کرد که در سراسر کشور به صورت شبکه‌ای آن را نهادینه کرد و سه ماموریت اصلی یعنی محرومیت‌زدایی، پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور و مدیریت بیماری و آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری را انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه این اقدامات محرومیت‌زدایی با همکاری تمامی دستگاه‌ها انجام می.شود؛ تصریح کرد: تعامل خوبی در این زمنیه وجود دارد و محرومیت اصلی آن بر عهده بسیج سازندگی و بسیج عشایری است.

برای یک کار اساسی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دام و طیور، مطمئناً با حضور نیروهای ارزشی و جهادی و متخصص می‌توان بهترین عملکرد را داشت. خوشبختانه تجربه و دانش خوبی که به واسطه متخصصان ما به دست آمده و انجام شده در سطح ملی و بین مللی زبان زد و دارای اعتبار است و در دنیا کشور ایران را جزء برترین کشورهای مبارزه با بیماری‌های مختلف دامی می‌دانند و ایران را به عنوان یک کشور پیشرفته در این زمینه معرفی می‌کنند.

اقامیری افزود: از نظر اقتصادی این کارهای تخصصی کشور باعث شده وضعیت دام کشور به عنوان عاری از بیماری فوق‌العاده دامی و طیور مطرح باشد؛ در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا با این بیماری‌های خاص با چالش‌های زیادی روبرو هستند؛ لذا امکان ارسال دام و طیور به خارج از کشور را دارد و این در چرخه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و این مسأله دست‌آورد حرکت‌های نیروهای تخصصی و ارزشی همچون جهادگران است و مطمئناً این اقدام تاثیرات زیاد اجتماعی نیز خواهد داشت.

امروز نیز کارها و اردوی‌های جهادی و محرومیت‌زدایی باید گسترش یابد؛ به ویژه با حضور نیروهای تخصصی دامپزشکی و کارشناسان آموزش درمان و پیشگیری چراکه یکی از اقدامات آموزش و ترویج پیشگیری و مبارزه با بیماری است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.