فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) شیراز:

دشمن از روحیه خدمتگزاری بسیج ناراحت است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمدرسول‌الله(ص) شیراز، توسعه امنیت پایدار در ابعاد مختلف را از برجسته‌ترین اثرات ایجاد بسیج و گسترش و تداوم فعالیت‌های بسیجیان در کشور دانست و تاکید کرد که بسیج نیرویی مردمی به شمار می‌رود که خدمات شایسته‌ای به جامعه ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس؛  سرهنگ غلامعلی جابری‌احمدی چهارشنبه ۲۵ آبان در یک نشست خبری، ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالروز تاسیس بسیج، گفت: بسیج با یک نگاه بلند توسط بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای ماموریت‌های سخت، نیمه سخت و نرم شکل گرفت و طی بیش از چهاردهه خدمات بسیار ارزشمندی را به اقشار مختلف جامعه ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه هفته بسیج فرصت طلایی برای یادآوری حماسه آفرینی و رشادت و ایثار بسیجیان است، به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در توصیف بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: امسال هفته بسیج را با شعار "بسیج خدمتگزار مردم" گرامی خواهیم داشت، بسیج پاره تن مردم ایران بوده و همواره مصالح مردم و کشور را به عنوان اولویت دنبال کرده است.

دشمن از روحیه خدمتگزاری بسیج ناراحت است

جابری احمدی با اشاره به ابعاد فعالیت بسیج در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، امنیتی و نظامی، روح حاکم بر بسیج را خدمتگزاری برشمرد و گفت: آنچه موجب ناراحتی شدید دشمنان و دشمنی نسبت به بسیج شده، همین روحیه خدمتگزاری و اثرگذاری خدمات بسیجیان در حوزه‌های مختلف بوده است.

او با یادآوری اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس مردانه برای دفاع از کیان نظام و ایران اسلامی ایستاد، تعداد شهدای نیروی بسیج را گواه این مدعا دانست و گفت: از دهه هفتاد که بیماری فلج اطفال با همراهی بسیجیان در طرح واکسیناسیون ملی ریشه کن شد تا ایام همه گیری کرونا که بسیجیان در ابعاد حمایتی، مراقبتی و نظارتی همراه و یاور مردم بودند، بخشی از خدمات اثرگذار این نیروی مردمی به شمار می‌رود.

جابری‌احمدی یکی از وظایف بسیج را فعال بودن در عرصه جنگ نیمه سخت دشمنان نظام اسلامی و ناآرامی‌های اخیر دانست و گفت: در فتنه اخیر شاهد هستیم که جبهه متحد غربی، عربی، عبری؛ علیه نظام اسلامی ایران تلاشی نافرجام را دنبال کرده‌اند، بسیجیان شبانه روز در میدان عمل حاضر و مشغول دفاع از امنیت شهروندان و مبارزه با انواع فتنه‌ها هستند.

او با اشاره به اینکه در وقوع ناآرامی‌ها بسیجیان بیشترین تعداد شهدا و جانبازان را در راه دفاع از امنیت وطن متحمل شده‌اند، گفت: در اغتشاشات اخیر بسیج در سراسر کشور شهدایی را تقدیم امنیت کشور کرد از روح‌الله عجمانیان و آرمان علی‌وردی تا حجت‌الاسلام زارع مویدی که شب گذشته توسط اغتشاشگران در شیراز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

جابری‌احمدی، تولید امنیت پایدار را از برجسته‌ترین ابعاد تاثیرگذاری بسیج دانست و گفت: در ناآرامی و اغتشاشات اخیر و فتنه دشمنان قسم خورده نظام، ناحیه مقاومت حضرت محمدرسول الله(ص) مسئولیت تامین امنیت ۱۸ شهرک شمالغرب شهرستان شیراز را عهده‌دار بوده و بسیجیان پایگاه‌ها، حوزه مقاومت و گردان امنیتی این ناحیه، در کنار پاسداران و سایر نیروهای انتظامی و امنیتی، در صحنه حاضر و فعال بوده‌اند.

خدمات بسیج به اقشار نیازمند

او با بیان اینکه این ناحیه از بسیج سپاه، طی یک سال گذشته خدمات تاثیرگذاری در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، غنی سازی اوقات فراغت، سوادرسانه، محرومیت زدایی و ... به مردم ارائه کرده است، گفت: اهداء ۸۵۰۰ بسته کمک معیشتی توسط ۱۳۶ گروه جهادی و توزیع گوشته ۱۲۰ راس گوسفند قربانی و تامین ۱۵ دست جهیزیه، بخشی از خدمات محرومیت‌زدایی بوده است.

جابری‌احمدی ادامه داد: تامین و توزیع ۸۰۰ بسته لوازم التحریر، کمک نقدی ۷۰ میلیون تومانی، ساخت و مرمت ۱۴ باب خانه از منازل محرومان و مستضعفان، کمک به آسیب‌دیدگان از سیل ساکن در منطقه شمالغرب شیراز توسط ۲۰ گروه جهادی متشکل از ۱۰۰ نیروی بسیجی، ایجاد ۴ پایگاه اهداء خون سیار، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و ۱۰۰ مورد اشتغالزایی و .... بخش دیگری از خدمات بسیج بوده است.

پیش بینی بیش از ۱۰۰ برنامه برای هفته بسیج

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمدرسول‌الله(ص) شیراز خاطرنشان کرد که با هدف گرامیداشت هفته بسیج، بیش از ۱۰۰ برنامه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی و .... توسط این ناحیه پیش‌بینی شده است که اجرایی خواهد شد.

جابری‌احمدی، برپایی اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح کرامت محلات، برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در ارتفاعات دراک، برپایی جام فوتسال، تجلیل از بسیجیان شاخص و برگزیده و ... را شماری از برنامه‌های مد نظر در این ایام دانست.

این مقام نظامی سپاه با بیان اینکه برگزاری برنامه میقات صالحین و برپایی حلقه صالحین همزمان با شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه و دیدار با خانواده شهدا و اجرای یادواره شهدا هم جزو برنامه‌ها قرار دارد، برپایی تجمع بزرگ بسیجیان به مناسبت پنجم آذر و سالروز تشکیل بسیج مستضعفان را یکی از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده برشمرد که طی آن شاهد نمایشی از اقتدار بسیج خواهیم بود.

تسلیت شهادت طلبه بسیجی در شیراز

جابری‌احمدی، با تسلیت شهادت طلبه بسیجی، توسط اغتشاشگران در شیراز، گفت: شهید زارع‌مویدی، یکی از اعضای کانون فرهنگی منتظران و از اهالی شهرستان بیضا بود که سه‌شنبه شب براثر برخورد کوکتل مولوتوف پرتاب شده توسط اغتشاشگران در منطقه معالی‌آباد شیراز، به فیض شهادت نائل شد.

برچسب

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.