گفتگوی اختصاصی خبرگزاری فارس بامدیر جهاد اقتصادی استان فارس:

راه‌اندازی 1751 صندوق قرض الحسنه در همراهی بسیج سازندگی با مردم

مدیر جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان فارس گفت: بسیج سازندگی استان فارس با همکاری و همراهی 92 هزار نفر از مردم 1751 صندوق قرض الحسنه راه اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس؛  وحید خانی مظفری، دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به این که کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای افزایش تولید و اشتغال مردم محور از جمله سیاست های اجرایی این سازمان در حوزه محرومیت زدایی در سطح روستا ها و حاشیه شهر می باشد، اظهار داشت: یکی از اقدامات محوری این سازمان گسترش کمی و کیفی صندوق های قرض الحسنه اشتغالزای مردم یار و تعاونی های مردم نهاد محلی است که تا کنون بسیج سازندگی استان فارس با همکاری و همراهی مردم 1751 صندوق قرض الحسنه سراسر استان فارس راه اندازی کرده است.

وی با بیان این که صندوق های قرض الحسنه از سال 97 تا کنون محل آورده های خود اعضا با اولویت پرداخت تسهیلات در زمینه های اشتغالزا، تامین جهیزیه، ازدواج، درمان و ... را در دستور قرارداده است، عنوان کرد: تا کنون بیش از 60 هزار فقره تسهیلات به ارزش بیش از 1920 میلیارد ریال در حوزه های ذکر شده پرداخت تسهیلات انجام گرفته است که از محل این تسهیلات 15030 فرصت شغلی توسط صندوق ها راه اندازی شده است.

جهاد فارس

مدیر جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان فارس ادامه داد: بیش از 45 میلیارد ریال خیرین در صندوق های قرض الحسنه سرمایه گزاری کرده اند که این مهم توانسته است سهم بی بدیلی در ایجاد، گسترش و کیفی سازی صندوق های قرض الحسنه داشته است.

خانی مظفری در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به سیاست اجرایی سازمان بسیج سازندگی تسهیلگری و ایجاد کارگاه های تولیدی، خدماتی در زمینه های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خرد خانگی است افزود:در 6 ماه ابتدایی سال 1401 بسیج سازندگی استان فارس 793 کارگاه تولیدی، خدماتی در زمینه های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خرد خانگی حمایت کرده است که از این آمار 563 کارگاه توسعه ای و 230 کارگاه جدید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خروجی حمایت بسیج سازندگی از 793 کارگاه در سراسر استان در 6 ماهه اول سال جاری بستر سازی ایجاد 1818 فرصت شغلی با پرداخت 279 میلیارد و 910 میلیون ریال تسهیلات بوده است.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان فارس اعلام کرد: 76 کارگاه در عرصه صنایع تبدیل تکمیل زنجیره ارزش محصولات مزید دار استان و 718 کارگاه در عرصه های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد خانگی راه اندازی شده است.

خانی مظفری با بیان این که در سال 1401 تفاهم نامه 6 جانبه بین بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، بهزیستی استان فارس و شرکت های توزیع برق شیراز و فارس جهت راه اندازی نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس ویژه مددجویان و افراد کم درآمد روستایی و حاشیه شهر منعقد شده است، گفت: در سال جاری بسیج سازندگی با همکاری دستگاه های حمایتی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه احداث و راه اندازی 5 هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس 5 کیلو وات را در استان فارس برنامه ریزی کرده است.

جهاد فارس

وی با اشاره به این که این محل اعتبارات این طرح تسهیلات بانکی می باشد و متقاضی نیاز به سرمایه اولیه ندارد، به ارزش این طرح پرداخت و گفت: امروز در دنیا یکی از مهمترین راه های تولید انرژی، استفاده از سوخت های تجدید پذیر است که متاسفانه در کشور ما تا کنون از این مهم غافل بوده ایم. مثلا در این زمینه به ازای هر نیروگاه 5 کیلووات از مصرف 1925 لیتر آب، 6 تن گاز آلاینده CO2، 2450 متر مکعب گاز طبیعی در سال جلوگیری می شود که نشان می دهد با انجام این تعداد نیروگاه در استان فارس از هدر رفت قریب به 10 میلیون لیتر آب در این دوران خشکسالی جلوگیری می شود.

مدیر جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به این که عملیات اجرایی احداث این 5 هزار نیروگاه به زودی در استان فارس آغاز می شود گفت: از همه دستگاه ها و بانک هایی که در انجام این طرح بزرگ استانی که تولید 25 مگا وات برق را به شبکه توزیع برق استان تزریق می کند تشکر می کنیم.

برچسب

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.