بهره مندی 17 روستا از آب آشامیدنی؛

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس از طرح بسیج آبرسانی شهرستان بیضا

به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب آشامیدنی شهر و روستاهای شهرستان بیضا صادق پور مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس بصورت میدانی از طرح مجموعه تخته سنگ، طرح خط انتقال آب به هفده روستا و چاه آب آشامیدنی روستای شهیدآباد بازدید و از نزدیک در جریان اجرای این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس؛ در جلسه ای که  در فرمانداری این شهرستان جهت بررسی وضعیت آب اشامیدنی روستاها برگزار شد  مهندس اژدر نماینده عالی دولت در این شهرستان با اشاره به مسائل و مشکلات مردم شهر و روستاهای این شهرستان در زمینه کمبود آب آشامیدنی به ویژه در گرمای فصل تابستان گفت: در بازدید های میدانی که به اتفاق دکتر علیزاده و روسای دستگاه های اجرایی از روستاهای مختلف داشتیم  عمده مشکلات مطرح شده در حوزه آب آشامیدنی بود . 


در ادامه جلسه سرهنگ پاسدار علی اکبر تقیان فرمانده سپاه این شهرستان نیز با اشاره با اجرای طرح خط انتقال آب به 17 روستای بخش بانش توسط بسیج سازندگی گفت:مدت زمان اجرای این طرح  سی ماه تعیین شده بود که به لطف خدا اجرای این طرح کمتر از یکسال توسط قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی انجام خواهد گرفت.
سپس صادق پور مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهر و روستاها گفت:به یمن و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر صدرصد شهر ها و بیش از هشتاد درصد روستاها دارای آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند.

سپس افزود :تداوم پدیده شوم خشکسالی از یک طرف و عدم مدیریت صحیح در مصرف آب از طرف دیگر باعث کمبود آب شرب در سطح شهر و بعضی از روستاها هست که می طلبد در زمینه صرفه جویی  و مدیریت مصرف آب فرهنگ سازی شود چرا که میزان مصرف آب خیلی بیشتر از حد مجاز است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان با قدردانی از همکاری و تلاش بسیج سازندگی در اجرای طرح آب رسانی به 17روستای این شهرستان گفت: ان شاء الله این طرح کمتر از یک ماه اینده  افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد، ضمن اینکه در دهه مبارک فجر نیز  یکصد و هفت طرح  با اعتباری افزون ششصد و پنجاه میلیارد تومان در پانصد و بیست روستا ،بیست شهر در سی شهرستان استان فارس  افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد .

اجرای طرح آب رسانی به شهر و تعدادی از روستاهای این شهرستان، حفر و تجهیز چندین حلقه چاه آب در بعضی از روستاهای این شهرستان از جمله روستای شهید آباد ، ایاسجان، رفع موانع و مشکلات بر سر راه تحت پوشش قرار گرفتن روستای شیخ عبود ،تامین لوله مورد نیاز تعویض شبکه های خطوط انتقال و داخلی از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

 

برچسب

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.