.

اقدام جهادی با مشارکت مردمی در راستای رفع مشکلات مناطق محروم

در طرح های اقتصادی، اشتغال زا، کارآفرینی و ... نیز مبنا بر مشارکت مردمی است و  هم اکنون بیش از 51 صندوق های  قرض الحسنه اشتغال زای مردم یار بسیج در سطح شهرستان راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس؛ حسین گلزار در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: بیش از 70 گروه جهادی در شهرستان استهبان مشغول خدمت رسانی هستند و اولویت فعالیت های خود را به مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار اختصاص داده اند . این گروه‌های جهادی با حضور در مناطق محروم و خدمت‌رسانی سبب امیدبخشی به مردم می‌شوند.  از دیگر اثرهای خدمات عوامل پر تلاش گروه‌های جهادی و حرکت‌های جهادی  مشارکت دهی مردم در رفع مشکلات، ایجاد همبستگی، مطالبه گری و دغدغه مندی، ایجاد روحیه تلاش و ... است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان استهبان نتیجه این مشارکت جهادی و مردمی را ، محرومیت زدایی خواند و گفت: خوشبختانه با همت جهادگران در شهرستان خدمات مختلفی در حوزه محرومیت زدایی و کمک به محرومین انجام می شود که احداث 5 مسکن برای مددجویان کمیته امداد، آبرسانی به مناطق روستایی خانه کت و قشم قاوی از جمله اقدامات عمرانی است که امیدواریم تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

گلزار مشارکت در طرح های  آزاد سازی زندانیان مالی جرائم غیرعمد، اهداء خون به بیماران نیازمند، تامین بسته های معیشتی و بسته های پروتئینی،  تهیه و توزیع لوازم گرمایشی و سرمایشی،  اهداء جهیزیه، خدمات آموزشی و اهداء لوازم التحریر به دانش آموزان و ... از دیگر اقدامات جهادگران خواند و گفت: جهادگران در هر عرصه های که لازم باشد با همکاری خیرین، اقشار مختلف بسیج و دستگاه و نهاد های دولتی ورود می کنند و در رفع مشکلات نیازمندان نقش آفرین هستند.

وی یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی را در حوزه اقتصادی خواند و گفت: در طرح های اقتصادی، اشتغال زا، کارآفرینی و ... نیز مبنا بر مشارکت مردمی است و  هم اکنون بیش از 51 صندوق های  قرض الحسنه اشتغال زای مردم یار بسیج در سطح شهرستان راه اندازی شده که تلاش می شود با بهره گیری از این ظرفیت و تسهیلات تبصره 16 فرصت های شغلی در قالب مشاغل خرد و خانگی، عرصه های 14 گانه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و ... ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهرها مهیا شود.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان استهبان در پایان با بیان لزوم حمایت خیرین از گروه های جهادی در رفع مشکلات محرومین ، اظهار داشت: همکاری و مساعدت برای حل مشکلات یکدیگر موضوعی است که دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر آن دارد همچنان که در سیره و زندگی اهل بیت (س) و بزرگان دینی ما این موضوع نفش پررنگی دارد حال با تبعید از این فرهنگ دینی در شهرستان استهبان کار جهادی برای از بین بردن محرومیت در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حال انجام است و مطمئنا در صورت قرارگرفتن حمایت های خیرین و همکاری دستگاه دولتی در کنار این اقدام جهادی میتوان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

برچسب

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.