.

روایت همدلی پزشکان جهادگرِ کانون‌ شهید «مجید باقری» در مناطق محروم

گروه جهادي «ياران آخرالزماني» کانون فرهنگي هنري شهيد «مجيد باقري» در مسجد «شوشتري» شيراز در زمينه ارائه خدمات پزشکي و دندانپزشکي به خانواده‌هاي نيازمند در نقاط محروم گام هاي بلندي برداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس؛ جهادگران  و گروه های جهادی؛ به افرادی اطلاق می شود که بی هیچ چشم‌داشت مادی و با عنایت به نظر پروردگار در راه خدمات رسانی به مردم به ویژه در نقاط محروم و کم برخوردار، فعالیت های چشمگیری را به منصه ظهور رسانده و برگ زرینی را به دفتر زندگی معنوی خود افزودند.

از سوی دیگر طی چند سال اخیر، فعالیتهای گروه های جهادی در مساجد به دنبال توصیه مقام معظم رهبری به اوج خود رسیده است  و برای مثال گروه جهادی «یاران آخرالزمانی» کانون فرهنگی هنری «شهید مجید باقری » در مسجد «شوشتری» شیراز از جمله گروه هایی است که روایت همدلی آنها خواندنی است. 

 «محمدحسین صبا» مدیر این کانون گفت: گروه جهادی «یاران آخرالزمانی» از حادثه زلزله سرپل ذهاب در کرمانشاه و پیاده روی عظیم اربعین حسینی شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.

اعضای گروه متشکل از پزشکان و دندانپزشکانی است که بدون چشمداشت مادی کمر به خدمت به خلق بسته اند و با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فجر فارس، شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ستاد هماهنگی کانون های مساجد، بیمارستان امتیاز و فوریت های جراحی بیمارستان شهید رجایی شیراز اردو های جهادی را برگزار می کند.

جهاد فارس

با توجه به اینکه خدمات جهادی شما از جنس خدمات درمانی است، فعالیت هایتان در این عرصه چگونه سازمان یافته است؟

خدمات رسانی به صورت سیار انجام می شود و از ابتدای تشکیل گروه، به صورت حمل تجهیزات پزشکی با کیف و چمدان انجام می شد و رفته رفته به سمت استفاده از کانکس رفت و در حال حاضر خدمات رسانی در قالب اتوبوس های سیار انجام می شود. دو دستگاه اتوبوس مجهز به یونیک های دندانپزشکی همراه با تجهیزات و لوازم لازم در نقاط محروم و مناطق آسیب دیده خدمات دندانپزشکی را به مردم ارائه می کنند.

به جز استان فارس، مناطق زلزله زده کرمانشاه و عراق، در چه مناطق دیگری اردو های جهادی توسط گروه «یاران آخرالزمانی» برگزار شده است؟


سعی بر این است که اردو های جهادی محدود به مکان مشخصی نباید و در هر نقطه از ایران اسلامی که نیاز به حضور گروه باشد، اردو برگزار خواهد شد. به طور مثال در ایام نوروز امسال از چهارم فروردین به مدت 10 روز گروه در استان سیستان و بلوچستان مستقر شد و خدمات رسانی در استان خوزستان و به ویژه در اندیکا نیز برگزار شده است.

همچنین در شیراز در سالجاری به مدت 10 روز با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز در مناطق کم برخوردار و برای خانواده های نیازمند خدمات درمانی دندانپزشکی انجام شد. همچنین در دهه امامت و ولایت نیر گروه جهادی در بلوار اتحاد شیراز به خانواده های کم برخوردار خدمات ارائه کرد.

جهاد فارس

درخصوص تفاوت ها و ویژگی هایی که این اردو نسبت به سایر اردو های جهادی دارد برای مخاطبان ما بگویید


اردو های جهادی که شامل خدمات دندانپزشکی است، پر زحمت، پر دردسر و پر هزینه است و در هر اردو ندانپزشکان 10 تا 12 بیمار را معاینه و خدمات ارائه می کنند و این در حالی است که در اردو های جهادی که پزشک عمومی مستقر است، خدمات تا 80 بیمار هم ارائه می شود و این امر باعث میشود که آمار نسبت به تجهیزات و خدمات در ابعاد بالا گزارش نشود؛ اما از لحاظ کمک به سبد درمانی خانوار بسیار ارزشمند است زیرا این خدمات با قیمت های بالا در مراکز دندانپزشکی ارائه می شود و اکثر خانواده های جامعه هدف قادر به پرداخت این هزینه ها نیستند.

البته آسیبی که به اردو های جهادی پزشکی وارد است این است که برخی از مردم برای دریافت دارو به پزشکان عمومی مراجعه می کنند و این در حالی است که در اردو های جهادی دندانپزشکی معاینه و درمان همزمان انجام می شود.

جهاد فارس

سخن آخر...
جهادگران «یاران آخر الزمانی» تقاضا دارند که حمایت های لازم صورت گیرد تا بتوان یونیت ها و تخت های خدمات رسانی دندانپزشکی را افزایش داد و در خصوص مواد مصرفی و تجهیزات اتوکلاو نیز به حمایت خیرین و دستگاه های ذیربط نیاز است تا بتوان خدمات بیشتری را به خانواده های محروم با همکاری کانون های مساجد ارائه کرد.

برچسب

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.